Inițiative
număr voturi
167
Din Suflet pentru Cluj
42 Cluj Speed Dating Day
Cine sunteți voi, cum v-ați format?

Astăzi grupul informal de inițiativă este condus de Cristina Loghin, ce a fost voluntar și speaker la unul din evenimentele de anul trecut. Echipa de management este completată de Florin Geambașu, lider de echipă din 2019 și Cristian Dan Pilip, fondator și responsabil pe partea de social media. Povestea grupului informal de inițiativă Din Suflet pentru a început în 2015, având ca fondatori pe Cristian Țăran, Cristian Dan Pilip și Cristian Berbece, unde am realizat primele proiecte de bugetare participativă. 13 mai, la Cinema Mărăşti, a avut loc prima editie a evenimentului “Între Antreprenoriat şi Financiar”, o sesiune informală de workshopuri, trainninguri şi discursuri motivaţionale, un concept modern ce şi-a propus să îmbine aspectele analitice moderne ca şi must have al prezentului în materie de orientare la nivel de mic întreprinzator, cu strategiile financiare şi nonfinanciare ale companiei. Evenimentul a fost moderat de Catalin Petcu, Ovidiu Cimpean, Director in cadrul Primariei Cluj Napoca a vorbit despre 3 proiecte ce vizau infrastructura economică în zonă: Proiectul TEAM (Tehnologie Antreprenoriat Evoluţie şi Microintreprindere), Centrul Regional de Excelenţă pentru Industrii Creative şi drumul de acces în zona Lomb, în finalul discursului a indemnat tinerii la curaj, asumare de riscuri în dezvoltarea unei afaceri . Ruxandra Mercea, Director Executiv Transylvania College, a oferit un discurs motivaţional despre „Iniţierea unei Afaceri”, folosind puterea exemplului personal. Carmen Nicula, managing partner în cadrul HR4Business a iniţiat o dezbatere practică şi utilă vis-a-vis de rolul resurselor umane intr-o companie. Mark Torok. trainer cu experienţă în PR şi Marketing. fondator al asociaţiei Gutenber, a explicat paşii strategici în poziţionarea unui produs pe piaţă. Bonus, Raluca Igret, reprezentant al Fundaţiei Danis Consulting, a expus oportunitatea unică de “Burse Erasmus pentru Antreprenori”, un program de burse pentru mentorat în business-ul internaţional. În 10 iulie 2015, Iulius Parc a fost gazda evenimentului „Tabăra de o seară”, din cadrul Com’On Cluj 2015 Capitală Europeană a Tineretului. Evenimentul este un concept de camping urban, o campanie de destresare, cu numeroase activităţi amuzante în aer liber. Vizitatorii au avut parte de muzică şi de numeroase jocuri, la care au putut participa împreună cu prietenii şi familia. Mini-campionat de tras sfoara, board games, sesiuni de poveşti şi glume, treasure hunt, concurs de mâncat pufuleţi şi alte jocuri ale copilăriei au doar câteva dintre surprizele pregătite. Atmosfera a fost întreţinută de trupa Căminul 16, compusă din studenţii Robert Sălăgean şi Tiberiu Titieni, finaliştii X Factor România. În perioada 29-30 august, am organizat o serie de manifestări de conştientizare a importanţei cunoaşterii tehnicilor de măsurare a tensiunii, glicemiei, acordare de prim-ajutor. Evenimentul a avut loc în Parcul Detunata, în cartierul Gheorgheni. Sub deviza "Împreună pentru un stil de viaţă sănătos " s-a organizat şi un campionat de ping-pong. Evenimentul a făcut parte din procesul de bugetare participativă de tineret Cluj 2015, Capitală Europeană a Tineretului. Be Antreprenor Weekend Meeting a avut loc în perioada 25-27 Septembrie, la Bastionul Croitorilor, reprezentând un follow-up al proiectului “Între Antreprenoriat şi Financiar”, unde s-a mers pe un format de workshopuri pornind de la contextul macro la nivel de business până la crearea de echipe şi dezvoltarea de idei de afaceri, urmând ca în viitor să aibă loc întâlniri săptămânale ale micilor întreprinzator.i unde să se poate rezvolza orice impediment care stă în calea dezvoltării afacerii. Seria de evenimente Din Suflet pentru Cluj continuat și în 2016, fiind deschisă pe 25 septembrie, în intervalul 12:00-20:00, fiind găzduită de Parcul Detunata, în cartierul Gheorgheni, unde a avut loc evenimentul “ Tensiune şi prim-ajutor pentru sănătatea tuturor ediţia a 2-a ". Bonus, la această ediţie s-au organizat şi campionate de ping-pong, fotbal, şah, cu înscriere gratuită. Pe 8 Octombrie am organizat proiectul outdoor „Tabără de o seară ediţia a 2-a”, unde oameni de toate vârstele au fost invitaţi să petreacă o zi + o seară relaxantă, la început de an şcolar. La această în afară de activitaţile de anul trecut (boardgames, concursuri de tras sfoara, mâncat pufuleţi, treasure hunt) ediţia aceasta ne-am propus să promovăm şi tinerii artişti, prin sesiuni de karaoke. Activităţile nou introduse au fost: concurs de mâncat eugenii, limbo, facepainting, modelaj de baloane, photo propos, paharele bucuclase. Pe data de 25 noiembrie la Bastionul Croitorilor, Cătălin Berbece, Antonia Constantinescu şi Orsolya Lorincz, 3 tineri aflati la început de drum, şi-au expus pentru prima oară creaţiile, în cadrul unor discursuri inspiraţionale despre călătoria parcursă, motivele şi idealurile lor. Tematica a fost legatura dintre om şi natură, în ambianţa unor arome plăcute de ceai. Participanţii au avut şansa să se delectateze cu un mix expoziţional de fotografii, desene, picturi, origami şi pufoşenii tricotate. Mai mult de atât, au învăţat gratuit o parte din tainele realizării acestor forme de artă, în cadrul unor workshop-uri tematice :"Învaţă să tricotezi"-cu Orsolya Lorincz, „Să desenăm lumea” - cu Antonia Constantinescu, „Creează origami”- cu Berbece Cătălin “B-Social” a avut loc 3, 9, 11 Octombrie 2017 la Cinema Dacia şi 18 noiembrie 2017 la Urania Palace sub denumirea de „B-Dating”, urmând ca anul acesta să se rebranduiască în „B-Social”. Activitățile principale constau într-o serie de evenimente de tip speed-networking de cate 5 minute runda in care tinerii antreprenori sa faca schimb de resurse informationale, într-un mod cât mai eficient, timp de 2-3 ore pentru dezvoltarea de parteneriate durabile, proiecte sociale de impact şi idei antreprenoriale, concretizate în afaceri de succes, care vor impulsiona baza de colectare a taxelor şi implicarea tinerilor în voluntariat. În 2019 Tabără de o seară” și “Tensiune și prim-ajutor pentru sănătatea tuturor” au ajuns deja la a 3-a ediție, “42 Cluj Speed Dating“ cu cele 2 ediții contribuit la o istorie ce astfel a ajuns la 6 ediții, ce s-au rebranduit ca nume, dar conceptul de speed dating a rămas același. 3x Be Entreprenuer Weekend Meeting deja este tradiție cu nenumărate, devenind cu timpul un accelerator de idei de afaceri tot mai bine perfecționat.Partea distractivă cu jocuri de jocietate denumită “Antreprenori în jocuri de societate” a fost una din noutățile propuse sub forma a două ediții. La categoria noutăți s-a alăturat și concursului de cultură antreprenorială “ Auzi, tu ești antreprenor?

Locul derulării inițiativei (locul fizic sau mențiunea „online”, eventual detalierea platformei/soluției online)
Foișor Parc Central/O librărie/Local de speed dating/Cinema Dacia/Bastionul Croitorilor/Centrul Regional de Excelență pentru Industriile Creative
O scurtă descriere a inițiativei în limba română
Fenomenul de speed dating între tineri antreprenori și corporatiști, sub denumirea de B-Dating și B-Social este un proiect ce a trecut deja prin 6 faze. Locațiile unde s-au desfășurat evenimentele sunt : Foișorul din Parcul Central, Cinema Dacia, Urania Place. Considerăm că ar trebui să lărgim aria de acoperire la toți tinerii din categoria de vârstă 18-35. Ne gândim și să extindem timpul de 5 minute, în care aceștia să dea tot ce e mai bun pentru a primi o nota cât mai mare, în caz de reciprocitate organizatorii facilitând schimbul de contacte. În cea de-a 7-a ediție, “ The test” participanți vor primi un ghid inspirațional de 36 de întrebări, împărțite în 3 seturi, totul fiind parte dintr-un experiment psihologic ce garantează în majoritatea cazurilor, că persoanele se vor conecta și se vor îndrăgosti.
Ce activități concrete doriți să realizați în cadrul inițiativei?
Vorbim aici de o campanie de promvoare intensă astfel încât să avem o bază cât mai mare de aplicați. Ce va include și un clip sugestiv. La nivel de regulament se va seta un număr de maxim de 42 de participanți pe fiecare secțiunie, respectiv 42 de fete și 42 de băieți, iar cei care se vor înscrie după vor fi incluși în lista de rezervă. Cifra 42 nu aleasă la întâmplare, ea este răspunsul la viața, univers și tot restul furnizată de supercomputerul Gândire Adânca din Opera lui Douglas Adam. Locurile în care se vor așeza pentru început băieții vor fi în funcție de cartea lăsată de fiecare fată, astfel încât suspansul, poveștiile și creativitatea să roiască ca niște fluturi. Se vor acorda note de la 1 la 5, orice notă comună de peste 3 reprezintă reciprocitate, iar organizatorii vor facilita contactele după eveniment. Proiectul va include și un studiu de piață pre-eveniment, ce va avea în vedere, viziunea tinerilor despre relații, sex și dating, aplicații online de dating, căsătorie, copii, bărbatul și femeia perfectă, eșantionul vizat fiind de 100 de persoane. Studiul va fi realizat atât online, cât și offline.
Cărei nevoi a (membrilor) comunității clujene credeți că răspunde inițiativa voastră?
Nevoia a socializa, de a fi iubit este specifică oricărui om dintr-o comunitate care este tot mai focusată pe carieră, uitând care este rolul nostru ca oameni și anume să iubim și să fim iubiți.
Cui doriți să vă adresați?
Tineri (14-35 de ani)
Specificul grupului țintă, dacă există (Ex. artiști, studenți, pasionați de tehnologie etc.)
Tineri 18-35 singuri, care își caută o persoană alături de care să-și împartă cotidianul, cu bune, cu rele, tineri care simt nevoia de conectare, care trec sau au trecut prin expriențe neplăcute precum depresii sau dezamăgiri pe plan personal.
Cum doriți să promovați această inițiativă?
Promvoarea acestui proiect se va face prin articole promovate în presă, bloguri unde vom lansa un concurs de articole pe tema primei iubiri, facebook ads, TikTok, Instagram și de asemenea se vor împărți și o serie de flyere. Vom lansa cu o concurs premiat pentru bloggeri în care să scrie articole pe tema primei iubiri, la nivel de reclame pe facebook vor fi aproxmativ 10 postări sponsorizate pentru o perioadă de 15 zile. Sondajul de opinie va contribui la rândul său la formarea comunităţii dinaintea evenimentului şi follow-up pentru următoarele ediţii.
Care credeți că va fi efectul derulării inițiativei voastre?
Cel puțin 50 de participanți la toate edițiile Reach în online de cel puțin 10 000 de persoane Cel puțin 5 aparții în presă.
Înapoi la inițiative
Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca
  • Visit Cluj
  • Centrul Cultural Clujean
  • Federația Tinerilor din Cluj
  • Centrul de Resurse Citizen Y
  • Consiliul Județean al Elevilor Cluj
  • Uniunea Liceenilor Maghiari din județul Cluj
  • ClujHub
  • Transilvania IT Cluster
  • Casa de Cultură a Municipiului Cluj-Napoca
Ediții anterioare